mandag 17. mars 2014

Hva gjør deg glad?

Kamera er en fin måte å komme i kontakt med nye mennesker på. Du kan gå bort til vilt fremmede mennesker og fortelle at du gjerne vil ta et bilde av vedkommende, om det er ok. De fleste sier ja. Eller de spør hva du ønsker å bruke bildet til. Det kan være starten på en god samtale. 

I mitt nyeste prosjekt ønsker jeg å spørre folk hva som gjør dem glad. Hverdagsglede. De små tingene. Ved å kombinere tekst og bilder kan du bli litt mer kjent med personene som portretteres. Og høre litt om hva andre setter pris på i sitt liv. 

Hva gjør deg glad? 

"Glade mennesker. At jeg kan gjøre noen glad. Det gir meg en god følelse" 
- Laila, Dunderlandsdalen. 

"Jeg er stort sett glad jeg" - Moddi, Senja

"Når jeg møter noen i sjela, da blir jeg glad. De fleste mennesker blir redde 
da, men det er jo slike møter som betyr noe" - Runar, Grane 

"Jeg blir glad av å danse i stua med han jeg bor sammen med" - Jorun, Oslo 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar